Strona Publicznego Gimnazjum w Sławsku
25 Lipiec 2014 23:39
Nawigacja
STRONA GŁÓWNA
HISTORIA SZKOŁY
PRACOWNICY
UCZNIOWIE
DOKUMENTY SZKOŁY
ORGANIZACJA ROKU SZKOLNEGO
PLAN LEKCJI
DLA RODZICÓW
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
SPORT
REGLAMIN - "ORLIK"
PROGRAMY UNIJNE
STRONY NAUCZYCIELI
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2012/2013
PROCEDURY EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
SZKOŁA BEZPIECZNEGO INTERNETU

Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 43
Najnowszy Użytkownik: wasio
Archiwum 2010 - 2011 część 2



EDUKACJA REGIONALNA, czyli z wizytą w Muzeum Okręgowym w Koninie

    Dnia 07.12.2010 roku uczniowie gimnazjum wraz z p. Anną Fabiszak w ramach edukacji regionalnej pojechali na wycieczkę do Muzeum Okręgowego w Koninie.     Uczniowie wzięli udział w lekcji muzealnej pt. : „ Poznajemy Gosławice: zamek, dworek, kościół, cmentarz”. Ponadto obejrzeli wystawy stałe i czasowe zatytułowane:
        1.Zofia Urbanowska – autorką książek dla dzieci i młodzieży.
        2.Słoń leśny z odkrywki „Jóźwin” KWB KONIN.
        3.Polskie ordery i odznaczenia.
        4.Dawne lampy techniczne i gospodarcze.
        5.Biżuteria i styl.
        6.Konin poprzez wieki.



HELLOWEN

    Dnia 25 listopada 2010 roku odbyła się na terenie gimnazjum w Sławsku dyskoteka z okazji Halloween, zorganizowana pod kierunkiem pani Joanny Sosnowskiej oraz pani Marzeny Bachery.
    Gimnazjaliści świetnie się bawili, tylko nieliczni „podpierali ścianę”. Imprezę rozpoczęto projekcją zwycięskiej prezentacji na temat Halloween, której autorami byli uczniowie klasy Ia. Następnie każda klasa (z wyjątkiem IIb) zaprezentowała przygotowany wcześniej „Taniec strachów”. Najwięcej entuzjazmu wśród widzów wywołał taniec zaprezentowany przez klasę IIIb i IIa. Jednakże jury, biorąc pod uwagę wszystkie kryteria, zaszczytne I miejsce przyznało klasie IIIb.
    Najciekawsze przebranie Halloweenowe tego wieczoru zaprezentowała uczennica klasy IIa -Anna Popielińska. Gimnazjaliści świetnie się bawili do godziny 20, a trakcie zabawy mogli oddawać głosy na króla i królową Halloween. Zwycięzcami okazali się być uczeń i uczennica klasy IIa (Anna Popielińska i Bartosz Wiśniewski).
    Zwycięzcy wszystkich konkursów otrzymali dyplomy uczestnictwa, natomiast wszyscy biorący udział punkty plusowe oraz nagrody pocieszenia „duszkowe lizaki” bądź cukierki.

ZDJĘCIA Z HELLOWEEN


ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

    „ Wolność to jest tyle,
ilu nas poległo i wolność to jest tyle,
ilu nas dziś żyje „

          Słowa Józefy Radzymińskiej stały się myślą przewodnią obchodów 92 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości w Zespole Szkół w Sławsku.
    Gimnazjaliści pod kierunkiem P. J. Maciejewskiej i P. K. Marchwickiej, a także P. S. Kaliszewskiego przygotowali montaż słowno- muzyczny, który nawiązał do tragicznych wydarzeń historii Polski i do znaczącej daty 11 listopada 1918 roku, kiedy to Ojczyzna stała się wolna i niepodległa.
    Uczniowie Zespołu Szkół w Sławsku mieli okazję powrócić do tamtych wydarzeń i przeżyli swoistą lekcję historii i patriotyzmu. Uświadomili sobie, że takie wartości jak Bóg, Honor, Ojczyzna nie straciły swojego sensu i trzeba je odkrywać ciągle na nowo. Choć wyraz Ojczyzna jest ciągle odmieniany przez różne formy gramatyczne, zwłaszcza w życiu politycznym, nabiera on prawdziwego sensu w połączeniu ze słowem wolność. Wolności musimy ciągle się uczyć i umiejętnie ją zdobywać, tak jak musimy zabiegać o patriotyzm. Nie jest łatwo uczyć się patriotyzmu, gdy tak naprawdę wieje sprzyjający wiatr historii. Trzeba go kształtować od najmłodszych lat, po to by szanować symbole narodowe, tradycję i historię.
     Naród, który nie zna swojej historii i nie ma poczucia własnej tożsamości, zmierza donikąd- takie przekonanie wynieśli uczniowie uczestniczący w uroczystości obchodów Święta Niepodległości.

ZDJĘCIA Z DNIA NIEPODLEGŁOŚCI



Międzyszkolne warsztaty biblioteczne z okazji Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych

    Dnia 28.10. 2010 roku w Zespole Szkół Publiczne Gimnazjum w Sławsku, odbyły się międzyszkolne warsztaty biblioteczne pod hasłem: „ Różnorodność, energia, wyzwania – oto biblioteka szkolna.”     W warsztatach udział wzięli przedstawiciele społeczności uczniowskiej z gimnazjum w Sławsku ( 18 osób) i przedstawiciele społeczności uczniowskiej z gimnazjum w Rzgowie ( 18 osób).     Uczniowie zmagali się z takimi zadaniami jak:
  • test wiedzy o bibliotece, książce, źródłach informacji
  • skróty i skrótowce związane z biblioteką, książką, czasopismem
  • znamy lektury szkolne
  • związki frazeologiczne
  • reklama książki – plakat
  • synonimy, antonimy, homonimy
  • kalambury – „ Przysłowie prawdę Ci powie”
  • tekst piosenki o bibliotece do znanej melodii
    Celem warsztatów było zwrócenie uwagi uczniów na ważną rolę jaką pełni biblioteka w środowisku szkolnym. Celem było również popularyzowanie czytelnictwa, zachęcania do korzystania ze zbiorów biblioteki, do wypożyczania i czytania książek i czasopism.     Uczniowie pracowali z wielkim zaangażowaniem, wykazali się wielką kreatywnością i pomysłowością w zadaniach jakie były przed nimi postawione.     Wyniki: I miejsce- klasy pierwsze gimnazjum II miejsce- klasy trzecie gimnazjum II miejsce- klasy drugie gimnazjum
Warsztaty zorganizowały: Anna Fabiszak, Anna Wróbel

ZDJĘCIA Z WARSZTATÓW BIBLIOTECZNYCH



Wycieczka do Miejskiej Biblioteki Publicznej w Koninie

    Dnia 07.10.2010 roku, klasy pierwsze Zespołu Szkół Publiczne Gimnazjum w Sławsku wzięły udział w lekcji bibliotecznej w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Koninie.
    Celem lekcji było zapoznanie uczniów gimnazjum z zasadami korzystania z katalogu komputerowego, z zasadami korzystania z wypożyczalni, czytelni, poznanie regulaminów biblioteki oraz zasad jej funkcjonowania.
    Uczniowie bardzo chętnie wyszukiwali w katalogu komputerowym książek według tytułu i autora. Następnie spisywali na kartkach sygnaturę danej książki i próbowali ją odnaleźć w bogatym księgozbiorze biblioteki. Uczniowie odwiedzili także czytelnię główną biblioteki, czytelnie prasy, filmów i płyt DVD.
    Panie bibliotekarki zaprezentowały uczniom tzw. zbiory specjalne biblioteki. Największe zainteresowanie wśród uczniów wzbudziła książka pochodzące z XVII wieku, oprawiana deską, zszywana, bogato zdobione, pisana po łacinie.
    Uczniowie mieli możliwość dowiedzieć się jak należy korzystać z biblioteki publicznej, z katalogu komputerowego i miejmy nadzieję, że tą wiedzę wykorzystają wypożyczając i czytając książki.



TRADYCJI STAŁO SIĘ ZADOŚĆ W PUBLICZNYM GIMNAZJUM W SŁAWSKU

Przyjęcie do braci uczniowskiej to ważne wydarzenie w życiu szkolnym
Zespołu Szkół w Sławsku

    Tegoroczna impreza odbyła się 4 października 2010 roku, miała charakter otrzęsin ,połączonych z pasowaniem na ucznia Gimnazjum. Otrzęsiny zostały oparte na motywie kota i miały, jak co roku, zapobiec tzw. „koceniu” w szkole, poprzez oficjalne przyjęcie pierwszoklasistów do braci gimnazjalnej. Nad całością tegorocznej imprezy czuwały czarownice, które wykazały się oryginalnością zleceń konkursowych , przebiegłością i sprytem. Uczniowie wykonali szereg konkurencji i musieli udowodnić, że spełniają warunki do bycia uczniem gimnazjum.
    Część rozrywkową przerywały salwy śmiechu, a konwencja zabawy- w świecie magii i czarów, wszystkim bardzo się podobała. Nie zabrakło również zaprzysiężenia i pasowania uczniów klas I przez dyrektora szkoły . Uczniowie w słowach przysięgi obiecali godnie wypełniać obowiązki ucznia, być dobrym człowiekiem i swoim zachowaniem sprawiać radość rodzicom i nauczycielom. Wierzymy, że obietnicy dotrzymają, życzymy im radości w zgłębianiu tajników wiedzy, jesteśmy gotowi do pomocy i trzymamy za nich kciuki. Część rozrywkową przygotowali uczniowie klasy III b, pod opieką P. Bogumiły Frasz. Całość uroczystości zakończyła szkolna dyskoteka.
img 6613 2 .jpg

ZDJĘCIA Z OTRZĘSIN



DOPALACZE- MITY I FAKTY

    Profilaktyka uzależnień od różnych środków psychoaktywnych (nikotyny, alkoholu i narkotyków) jest prowadzona w polskich szkołach od blisko 20 lat. Uczestniczą w niej również rodzice. Jednak rynek narkotykowy się zmienia, pojawiają się nowe substancje, toteż trzeba aktualizować naszą wiedzę. Od 3 lat obserwujemy na światowym rynku ekspansję nowego typu środków zwanych „dopalaczami”. Zaczęto je używać w krajach Europy Zachodniej już wcześniej, gdzie notuje się ich rosnącą popularność. Obecnie dotarły również do Polski i można spodziewać się wzrostu zainteresowania nimi wśród młodzieży. Obecność „dopalaczy” w Polsce odnotowano po raz pierwszy w badaniach CBOS przeprowadzonych w grudniu 2008 roku wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Do używania „dopalaczy” przyznało się 2,5 % młodzieży. Warto dowiedzieć się więcej o tym zjawisku.

Kontakt młodzieży z narkotykami w Polsce – trendy i tendencje w ciągu ostatnich 15 lat.

    Wyniki ogólnopolskich badań ankietowych prowadzonych w szkołach (ESPAD) wskazują, że generalnie od 2003 roku liczba młodzieży mającej kontakt z narkotykami nie wzrasta, a nawet obserwujemy lekką tendencję spadkową.
    Zmniejszyła się liczba uczniów potwierdzających eksperymentowanie ze środkami psychoaktywnymi lub deklarujących zainteresowanie spróbowaniem narkotyku. Spada dostępność substancji psychoaktywnych, w tym na terenie szkoły. Zmniejsza się również liczba propozycji spróbowania narkotyków otrzymywanych przez uczniów. Ta tendencja jednak może się szybko odwrócić.
    W opinii uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych rodzice słabo orientują się w tym, co robią i czego doświadczają ich dzieci. Większość uczniów twierdzi, iż rodzice nie mają wiedzy na temat używania alkoholu i narkotyków przez ich dzieci (Badania Ursynowskie, Warszawa, 2009).

Dlaczego pojawiły się dopalacze?

    Przemysł narkotykowy przynosi krociowe zyski. Rozwój tego przemysłu jest jednak hamowany przez działania ważnych instytucji międzynarodowych i krajową politykę antynarkotykową. Stałe aktualizowanie przepisów prawa, coraz bardziej skuteczna kontrola granic, ściganie producentów i dilerów, monitoring wizyjny i dyżury nauczycieli w szkole, a także działania profilaktyczne prowadzone wobec dzieci i młodzieży przynoszą efekty.
    Spadek dostępności narkotyków i obawa młodzieży przed wejściem w konflikt z prawem powodują, że liczba użytkowników narkotyków, zwłaszcza w Polsce, jak już wspomniano, nie wzrasta. Powoduje to zmniejszenie zysków producentów i handlarzy. Przemysł narkotykowy wprowadza więc na rynek nowe środki, które nie figurują na liście substancji zabronionych. Taką próbą ominięcia przepisów prawa są właśnie „dopalacze”.
    Ich promocja, jako środków użytecznych i bezpiecznych, prowadzona jest na licznych, specjalnie utworzonych stronach internetowych adresowanych do młodych odbiorców. Wzrasta liczba sklepów internetowych oraz stacjonarnych punktów sprzedaży nieprzypadkowo lokowanych w pobliżu szkół.

Co to są „dopalacze”?

    Nazwa nie posiada charakteru naukowego; jest to raczej termin używany potocznie dla określenia grupy różnych substancji lub ich mieszanek o rzekomym bądź faktycznym działaniu psychoaktywnym. Reklamowane są m.in. jako „smart drugs” („sprytne substancje, zwiększające spryt i inteligencję”) - usprawniające pamięć, koncentrację uwagi. W zależności od typu produktu, imitują swoje nielegalne odpowiedniki: środki stymulujące (podobnie jak amfetamina), euforyzujące (jak tabletki ekstazy), relaksujące (jak konopie indyjskie), a nawet psychodeliczne i halucynogenne (jak LSD). Są wśród nich substancje pochodzenia zarówno syntetycznego, jak i naturalnego (roślinnego). Wiele z nich ma atrakcyjne, zachęcające nazwy ,jak: „Szałwia wieszcza”, „Zioła marzeń”, „Ogon lwa (Lion’s Tail)”, itp.
    Strony internetowe poświęcone „dopalaczom” są przeważnie prowadzone przez użytkowników narkotyków albo producentów i służą promocji tych środków. Prezentowane informacje nie są więc wiarygodne. Rzetelne informacje można znaleźć na stronie internetowej Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii przygotowanej przez specjalistów.
     Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej www.dopalaczeinfo.pl.

CO RODZICE WIEDZIEĆ POWINNI?

    I. Dlaczego niektóre nastolatki sięgają po narkotyki?
- Ucieczka od problemów
Narkotyki mogą się wydawać sposobem na ucieczkę od nieprzyjemnej rzeczywistości i poradzenie sobie z problemami takimi, jak: nadmierne wymagania ze strony szkoły, rozpad rodziny czy trudności w relacjach z rówieśnikami.
- Nuda
Poczucie nudy, brak atrakcyjnych sposobów spędzania wolnego czasu często skłaniają młodzież do sięgania po narkotyki, które stają się w ich przekonaniu, najciekawszym sposobem na wypełnienie czasu i poradzenie sobie z uczuciem znudzenia.
- Poszukiwanie pobudzenia
Niektóre nastolatki wierzą, że używanie narkotyków może dawać przyjemne wrażenia fizyczne i psychiczne, a wprowadzenie się w stan silnego pobudzenia pozwala osiągnąć wspaniałe samopoczucie.
- Poczucie pewności siebie w sytuacjach społecznych
Typową cechą młodych ludzi jest poczucie niepewności w sytuacjach społecznych i kontaktach towarzyskich. Niektórzy z nich widzą w narkotykach sposób na dodanie sobie odwagi i pewności siebie w relacjach z rówieśnikami.
- Chęć przystosowania się do grupy
Branie narkotyków jest niekiedy rodzajem ceny, jaką się płaci za przynależność do grupy. Młodzi ludzie pragną być akceptowani przez rówieśników, chcą być postrzegani przez kolegów jako „fajni kumple”. Sięgają po narkotyki w przekonaniu, że pomogą im one w dopasowaniu się do grupy rówieśniczej. W sytuacji, gdy najbliżsi koledzy eksperymentują z narkotykami, przeciwstawienie się presji grupy może być bardzo trudne.
- Ciekawość
Jednym z motywów eksperymentowania z narkotykami jest ciekawość, która jest naturalną cechą okresu dorastania. Nastolatki często sięgają po narkotyki, ponieważ są ciekawe efektów, jakie one wywołują.
    II. Dlaczego nastolatki nie biorą narkotyków? Większość nastolatków nie sięga po narkotyki lub podejmuje jedną próbę dla zaspokojenia ciekawości, choć posiada często podobne potrzeby i problemy. Wiedza o tym, co ich zniechęca powstrzymuje, jest równie ważna, jak znajomość motywów sięgania po narkotyki. Wskazuje bowiem kierunki działań wychowawczych i profilaktycznych. A oto odpowiedzi nastoletnich uczniów uzyskane w amerykańskich badaniach ankietowych.
Co powstrzymuje młodzież prze sięganiem po narkotyki?:
- Dezaprobata dla używania narkotyków wyrażana przez znaczące osoby z bliskiego otoczenia (rodziców, przyjaciół, krewnych innych dorosłych);
- Strach przed konsekwencjami prawnymi (wejściem w konflikt z prawem); - Poważne traktowanie swojej przyszłej roli rodzica. Potrzeba bycia pozytywnym wzorcem dla własnych dzieci;
- Orientacja na zrobienie kariery zawodowej. Używanie narkotyków może uniemożliwić zrealizowanie tych aspiracji życiowych;
- Posiadanie wielu zainteresowań, aktywne spędzanie czasu wolnego (liczne hobby, dorywcza praca zarobkowa, wolontariat);
- Brak pieniędzy na zakup narkotyków;
- Złe doświadczenie z próbowaniem narkotyków (fatalne samopoczucie, nieprzyjemne objawy);
- Przekonanie, że narkotyki rujnują zdrowie człowieka;
- Obawa przed uzależnieniem się;
- Obawa przed utratą kontroli nad sobą. Pod wpływem narkotyków można zrobić coś, czego później będzie się żałować.


Opracowano na podstawie materiałów: Pracowni Wychowania i Profilaktyki Ośrodek Rozwoju Edukacji




DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

    Trudno znaleźć słowa, które były by dość piękne, aby podziękować Wam za Waszą pracę, poświęcenie, za serce i miłość. Nasze podziękowanie to wdzięczność, to obietnica, że dzięki Wam wyrośniemy na ludzi. Tymi słowami uczniowie Gimnazjum dziękowali z okazji Dnia Edukacji Narodowej swoim nauczycielom i pracownikom szkoły. Tegoroczne uroczystości odbyły się w nieco innej atmosferze niż zwykle. Nie było wśród nas Pani Ewy Przeorek, której pamięć uczczono ciszą, a słowa poety J. Tuwima jej właśnie dedykujemy:
     „Słyszę Twój głos
    w wieczornym pacierzu wiatru ,
    w mruganiu gwiazd na niebie,
    idziesz ze mną przez całe życie .
    Dobrocią patrzą Twoje oczy
    przez okno nocy
    bierzesz moją łzę.”



WYCIECZKI EKOLOGICZNE

     W dniach 14 i 30 września 2010 r. odbyły się wycieczki ekologiczne. Ich organizatorem było Regionalne Centrum Edukacji Ekologicznej Związku Międzygminnego "Koniński Region Komunalny".
    Gimnazjaliści poznali ciekawe przyrodniczo i kulturowo miejsca na terenie Wielkopolski. Uczniowie zwiedzili gród archeologiczny w Kaliszu oraz zamki: w Gołuchowie, Korniku i Rogalinie.
Poznali unikatowe gatunki drzew na terenie arboretum znajdującego się przy kórnickim zamku.


ZDJĘCIA Z WYCIECZKI EKOLOGICZNEJ




ewa przeorek1 .gif Pogrążeni w wielkim smutku zawiadamiamy, że dnia 5 października 2010 r. odeszła na zawsze nasza droga, nieodżałowana Koleżanka i Przyjaciółka Ewa Przeorek wieloletnia nauczycielka Publicznego Gimnazjum w Sławsku. Msza św. odprawiona zostanie dnia 8 października br. o godz. 14.00 w kościele pw. św. Jakuba w Rzgowie. Serdeczne wyrazy współczucia dla Rodziny składa społeczność szkolna Publicznego Gimnazjum w Sławsku.




Wspomnienie o Pani Ewie Przeorek…

„Życie (…) zawsze będzie krótkie,
Zbyt krótkie, żeby do tego coś dodac”
Wislawa Szymborska

       Żyjemy w ciągłym pośpiechu... Życie traktujemy jako wyścig z czasem, z obowiązkami, z natłokiem spraw, przez które często czujemy się jak osaczeni... Może właśnie dlatego, że życie zawsze wydaje nam się za krótkie, powinniśmy zadać sobie pytanie: ile nam dano czasu i jak wobec tego żyć? Jak żyć, by w połowie drogi nie zaskoczył nas kres?...        Ją kres zaskoczył... Ona przegrała wyścig ze śmiercią, choć tak bardzo kochała życie...
Z wielkim żalem i smutkiem żegnamy dzisiaj naszą koleżankę, nauczycielkę, wychowawczynię – Panią Ewę Przeorek.

Odeszła przedwcześnie... Zmagała się z chorobą nowotworową i choć miała dużo optymizmu i wiary w siebie, wiary w powodzenie terapii, tę potyczkę przegrała... Kibicowaliśmy jej, gdy sięgała po nowe sposoby leczenia, gdy przygotowywała kolejną porcję soku z buraków czy zaparzała ziółka – zawsze z nadzieją, że teraz to już na pewno będzie wyjście na prostą... Kurczowo trzymała się życia... Miała wiarę i nadzieję, zarażała nią innych. Prawie do samego końca... Zostawiła po sobie wiele dobrych wspomnień. Nadal żyje w naszych sercach... Zawsze świetnie zorganizowana, zawsze pierwsza w pracy, zawsze na czas… Niewielu wiedziało, że pasjami czytała książki – uwielbiała literaturę… Kochała też podróże i odbyła ich bardzo wiele, jakby wiedziała, że musi żyć intensywnie… Poważna i dystyngowana, ale tylko pozornie, bo to właśnie dzięki Jej celnym ripostom i zaskakującym, zabawnym puentom, pokój nauczycielski rozbrzmiewał gromkim śmiechem…
       Ewo, będzie nam Ciebie bardzo brakować…
       Podobnymi uczuciami dzielą się z nami również uczniowie – wychowankowie Pani Ewy Przeorek. Przygotowany przez nich list z życzeniami z okazji zbliżającego się Dnia Nauczyciela musiał ustąpić miejsca pożegnaniu… Oto ostatnie słowa, które uczniowie klasy IIIa skierowali do swojej wychowawczyni…
      „Nie sposób oswoić się ze śmiercią. Żołnierze, lekarze i przedsiębiorcy pogrzebowi widzą ją bez przerwy i przyzwyczajają się do pewnych jej aspektów, lecz nie do jej istoty. Nie sądzę, aby ktokolwiek to potrafił.” I my także nie należymy do wyjątków…
      Nasza historia zaczęła się w gimnazjum i w gimnazjum się zakończyła. Mimo wcześniejszych kłopotów ze zdrowiem, p.Przeorek walczyła do końca. To dla nas się poświęcała, przychodziła do szkoły, przeprowadzała lekcje, choć sprawiało jej to wiele bólu, lecz, jak miała w zwyczaju mówić, :’To my utrzymywaliśmy ją przy życiu”. To jej zawdzięczamy poczucie, iż coś osiągnęliśmy, to ona nauczyła nas odpowiedzialności za swoje czyny i szacunku dla drugiego człowieka. Gdy duma ją rozpierała, patrząc na nasze poczynania, czuliśmy się spełnieni- tak, to chyba najlepsze słowo. Wychodziliśmy naprzeciw wszelkim trudnościom, a wiara i jej wsparcie dawały jedno- sukces. Byliśmy świadomi choroby wychowawczyni, jednak nie chcieliśmy i nie potrafiliśmy dopuścić do swego umysłu możliwości, iż ta wielka bitwa może zakończyć się klęską. W obliczu tej tragedii chyba nie istnieją żadne sformułowania, mogące oddać nasz stan ducha. Ta wiadomość spadła na nas niczym grom z jasnego nieba. A potem nastąpiła wielka, wręcz przytłaczająca cisza. I szloch, łzy, które niczym rzeka spadały z policzków każdego, bez wyjątku. Dopiero teraz zdaliśmy sobie sprawę, ile rzeczy nie zostało powiedzianych, ile spraw nie wyjaśnionych, albowiem bliska na osoba, wręcz druga matka, opuściła nas. I na nic się zda bicie w piersi, gdyż jest już po prostu za późno. A płacz, który w innej sytuacji mógłby być odebrany jako znak słabości, tu i teraz jest symbolem naszego przywiązania do p. Ewy, tej, która wierzyła w nas zawsze. Jednak najgorsza była bezsilność, nie mogliśmy nic zrobić, aby ulżyć jej w bólu, choć pragnęliśmy tego całym sercem. Cierpiała, a my trwaliśmy w bezczynności, niczym małe dzieci, zostawione na pastwę losu. Ostatni raz widzieliśmy się 25 czerwca, w dzień zakończenia roku szkolnego. Dając kwiaty, życzyliśmy Pani, abyśmy spotkali się ponownie po wakacjach. I tak się stało, ale nikt nie przypuszczał, że nastąpi to w tym właśnie miejscu, nikt nie pomyślał, iż będzie to jednocześnie ostatnie pożegnanie…
      Jeszcze całkowicie się nie poznaliśmy, a już przyszło nam się żegnać. Mimo to wiemy, że będzie nam Pani towarzyszyć. Dla nas żyć będzie Pani w sercu każdego, tego nikt nam nie odbierze, pozostanie Pani w naszej pamięci osobą pełną optymizmu, woli walki i wytrwałości. Mówiąc o wojowniku życia, przed naszymi oczyma będzie stawała Pani postać. „Rozstanie boli tak bardzo dlatego, że nasze dusze stanowią jedno. Może zawsze tak było i może na zawsze tak pozostanie. Może przed tym wcieleniem żyliśmy po tysiąc razy i w każdym życiu siebie odnajdowaliśmy. I może za każdym razem z tego samego powodu nas rozdzielano. Co oznaczałoby, że dzisiejsze pożegnanie równa się pożegnaniu sprzed dziesięciu tysięcy lat i stanowi preludium przyszłego spotkania”…



Nasz adres
Zespół Szkół
Publiczne Gimnazjum w Sławsku

ul. Okólna 3 Sławsk
62-586 Rzgów
tel./fax (063) 241 06 60
tel./fax (063) 249 31 38
e-mail: gim.slawsk@op.pl
Zegar
Uczestniczymy w:




Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
126613 Unikalnych wizyt

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie